BRYT DITT MÖNSTER

Vilken jäkla skit nr1:
Jag blir lika förvånad över vad vissa människor faktiskt klarar av varje morgon framför nyhetsmorgon. Jag tror inte att någon av oss kan förstå hur situationen i afrika ser ut just nu. Barn på 3, 4 år väger 5 kilo. Flyktinglägrena är redan sjukt överbelastade men ändå anländer mer än 1000 nya människor dit, varje dag. Dom lever i hyddor byggda av tidningspapper flera månader i sträck och äter mat typ varannan dag. Jag skriver väl det här helt enkelt, kanske i ren protest, eftersom jag tycker att vi nämnt Norge och det som hände där så mycket. Med all rätt visserligen, men det finns mycket annat folk här i världen som också behöver hjälp. Jag tror att idag är sista dagen att skänka pengar till Afrikas horn (via tv4) så om du känner för att göra det tycker jag att du verkligen ska göra det. 50/150 kr är inte mycket pengar för oss i Sverige. För 130 spänn ger du tydligen matersättning till 150 barn. Så, här har du tom. en länk du kan klicka på för att få fram information om hur du kan gå tillväga, det är väldigt lätt att ex. skicka sms: http://www.nyheterna.se/1.2213358/2011/07/20/stod_de_drabbade_pa_afrikas_horn

Vilken jävla skit nr2:
Jag insåg imorse att jag glömt/tappat min plånbok på trädgårn igår. Sjukt ovärt.


Kommentarer
Postat av: C. Adam Tillberg

Vi får hoppas att någon hittade plånboken och skänkte den till svältande i afrika då. ;-)



Tycker det är bra att inte glömma bort även det som tycks avlägset för oss som svälten i afrika och de strider som fortfarande pågår i mellanöstern till exempel.

Även om också Norges offer skall hedras.



I höst har vi premiär på en föreställning eller show (vad man vill kalla det) som just tar upp den här typen av problematiseringar "the west is the best"! ....Eller?



https://www.facebook.com/#!/event.php?eid=186007884791586



Delar av vinsten kommer naturligtvis att gå till hjälporganisationer.



keep up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0