BRÖLLOPSTORGET

Jag vet inte om ni alla hängde med på hur själva förlovningen mellan mig och Robin gick till? Jag vet att jag skrev ett inlägg samma kväll innan allt hände, då jag fortfarande var helt ovetande om vad som skulle ske. Men efter att ha hängt (alldeles för mycket?) på brollopstoget.se så inser jag att det är rätt mysigt att ligga och läsa om sånt. Det behöver inte vara långdraget, men ändå :) Så här kommer storyn.

Jag hade varit bortrest i Thailand i 3 veckor med min familj och Robin hade tvingats stanna hemma. Jag antar att det var när vi var ifrån varandra sådär länge som han verkligen kände att vi var rätt för varandra och att han inte vill leva utan mig. När jag hade varit hemma i drygt 1 vecka var det Fredag och Robin hade ordnat barnvakt för att vi skulle få en mysig kväll för oss själva. Efter jobbet gick vi ut och åt god mat på en pub, sen promenerade vi hemåt och han sa att han hade en "överraskning" hemma. Jag fick vänta inne i sovrummet medan han "pysslade" ute i vardagsrummet. När jag väl fick komma ut hade han tänt en massa ljus i lägenheten, dukat upp ost och kex, vin och annat gott och satt på en film som jag längtat efter att få se: The VOW. Jag hade fortfarande inte EN tanke på att han skulle plocka fram en ask med ringar i, 5 minuter in i filmen, men så blev det alltså. Dock var det faktiskt så att till och med när han plockade fram den röda asken från Guldfynd och sa att han hade en present till mig - hade jag inte en tanke på att den skulle rymma ett par förlovningsringar. Jag tänkte tyst för mig själv att: YES!, nu får jag äntligen ett vackert smycket som jag kan bära. Hoppas det är ett halsband.. Men det var alltså inte. Jag visste inte om jag skulle skratta/gråta/skrika eller typ svimma! Alla känslor bara spudlade inombords och jag fick verkligen en chock. Jag kan lova er att man får en chock! Det är ingen vanlig fråga som: vad vill du ha till frukost? man ger svar på. Utan en fråga vars svar förhoppningsvis kommer ha betydelse för resten av sitt liv. Så "en förlovning på soffan" kan vara precis lika betydelsefull/underbar som en som ex. sker i havet bland delfiner. Det lovar jag er :)

BILD från förra påsken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0