HEMLÖS?

Imorse när jag klev ut igenom ytterdörren mötte jag en granne som undrade om vår katt hade sprungit bort. Nej? Svarade jag. Tydligen är det en katt som sovit under en balkong här de senaste dagarn som ser ut som våran. Dock är den här katten bredare i ansiktet och allmänt kraftigare byggd. MEN jäklar vad smal den är! Man känner revbenen på den, stackare. Så när jag kom hem från jobbet i dag - och katten var kvar på samma plats.. klippte jag i en kartong och gjorde ett hem åt den med en filt i, samt gav den mat och vatten. Han slängde i sig maten som aldrig förr så det får bli påfyllning senare i eftermiddag. 

Själv är jag sjuk igen. Mest förkyld och ont i halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0