MATIGT VÄRRE

Igår lagade jag en god rätt som jag lika gärna kan tipsa om här i fall ni saknar mat-inspo. Pasta med baconsås, inget mer fancy än så.. Men det smakar faktiskt godare än det låter/ser ut :) Jag brukar fräsa hackad gul lök, champinjoner och tärnat bacon i omgångar. Sen när allt har fått varit i pannan en stund vänder jag ner alltsammans igen och tillsätter matlagningsgrädde och lite crème fraîche. Sen pepprar jag (med svart/citronpeppar) och tillsätter lite salt om jag känner att det behövs. En gnutta soja för färgens skull och innan jag vänder ner den kokta pastan (som kan vara i form av snäckor - som på bilden) brukar jag tillsätta lite babyspenat. Det ger det hela ett fräschare intryck samtidigt som det är ett smidigt sätt att få ner lite grönsaker i maten. Till detta serverade jag även sockerärtor som fått en nypa salt och lite smör över sig när de var färdigkokta! Jag lagar aldrig mat efter recept, men jag tror att ni bör lyckas efter dessa instruktioner :)


Jag toppade även rätten med lite riven ost. KALORIBOMB japp, självklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0