2 HAND

Fick en söt kommentar igår som jag tänkte ge svar på:

1. Kan du inte tipsa på lite bra loppisar som ligger runt norrpan? kan bara ett par 2hand butiker här.. skulle va jättekul :) Svar: Jag tror jag besöker samma 2hand butiker som de flesta. Men det gäller att ha god tid på sig när man är där så man inte missar något! Sen måste man även att ha ett öppet sinne. Vissa möbler (speglar ex.) kanske ser jättetråkiga ut, men blir som nya med hjälp av lite färg! Butikerna som jag åker till är: Erikshjälpen i Norrköping/Skärblacka, Från ett hjärta till ett hjärta och Bra & Begagnat. Sen har jag även mina smultronställen i Finspång. Där har denna kultur inte hunnit växa sig så stor än - så dom har fortfarande rimliga priser och där kan man verkligen fynda! Googla på butikerna så finner ni deras adress. Något som kan vara viktigt att veta är att loppisar och liknande ofta har speciella öppettider. ONS-LÖR verkar vara gemensama dagar som de flesta har öppet.

2. Vad använder du för färg till grejerna du målar om? dom ser ut att bli superfina verkligen :) Svar: Just nu använder jag en färg som jag tycker har fungerat utmärkt. Den är från Bauhaus och heter "Elegant lackfärg - halvblank" Färgtonen är antikvit. Den färgen har fastnat på allt från trä till plast. Något som också är viktigt är att köpa bra penslar. De behöver verkligen inte vara dyra. Jag har köpt mina på claes ohlsson för ungefär 30 kr styck. Det finns ett uruselt sett där, med 4 penslar för 19 kr, men det är att slänga pengarna i sjön. Köpte själv detta sett och blev superbesviken. Så lägg lite extra pengar på penslarna så ska det nog gå bra. Min standard pensel har ett mått på 30 mm, men sen har jag även ett par som är lite smalare.



Kommentarer
Postat av: Josefine

nu ska jag ut o leta ;)

2012-01-05 @ 11:27:11
URL: http://josefineosterqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0