bareMinerals

Okej, om jag skulle ta mig i kragen då. Och skriva den där recensionen av ID-sminket! Jag har verkligen tänkt att jag ska göra det hur länge som helst, men det har inte blivit av. Här kommer i alla fall lite information om vad jag tycker och tänker om sminket:

Vi kan ju börja såhär, det blir lättast. Jag älskar bareMinerals från id. Älskar. Det är det absolut bästa sminket som jag har testat och jag kan inte se mig byta smink inom en snar framtid i alla fall. Det håller avsevärt längre än allt annat smink som jag har testat och man blir aldrig blank eller liknande framåt kvällen. Nedan kommer lite mer information.

Kvalitet: Sminket håller väldigt hög kvalitet. Burkarna/penslarna är fortfarande i väldigt bra skick och sminket är väldigt drygt vilket gör att det faktiskt räcker längre än vad man kan tro vid första anblicken.

Lättanvänd: Det tog ungefär en vecka för mig innan jag insåg hur jag skulle applicera och använda mig av sminket för att det skulle passa mig bäst. Jag blev lite besviken i början då jag inte tyckte att det hade någon täckande effekt men efter lite övning så sitter det som en smäck, hela dagen. Jag har lärt mig att det absolut inte är någon fara att lägga på flera lager av sminket, nu yttrar jag mig inte om hurvida det är bra mot huden eller inte, men nu snackar vi utseendemässigt ;) och jag tar hellre lite för mycket än för lite då jag vill ha en sminkning som håller hela dagen och täcker eventuella skavanker. Och det är väl just det som jag tycker är bäst med id. Det täcker verkligen, samtidigt som det ser naturligt ut. Det enda jag har lite problem med, som följer med i startkitet, är concealern. Jag använder Make up stores cover all mix under ögonen i stället, då jag tycker att den ger bättre täckande resultat.

Prisvärd: Absolut! Dock anser jag att det är fruktansvärt onödigt att köpa produkten i Sverige då man kan få den för halva priset HÄR. Jag har beställt därifrån och det var inga problem. Räkna dock med ca 2 veckors leveranstid.

Köpa igen: Behöver jag svara på den? Haha, jo men självklart tänker jag köpa detta igen :)

Resultat: Med lite övning ger sminket ett täckande resultat med naturlig look. För mig var det väldigt lätt att hitta rätt nyans också. Chansade faktiskt bara och tog medium, vilket fungerade bra.

Favoritprodukt i kitet: Warmth, All Over Face Colour. Bästa produkten som man främst applicerar på kindbenen. Man kan även stryka ett par drag med den över hela ansiktet, men man får vara lite försiktig! Man behöver bara pyttelite :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej, har funderat över detta smink ett tag. Jag har lite skavanker på huden. Hur gör du för bästa täckning? Känns som burkarna är hur små som helst, 2 mg? Hur länge har du använt dom? :) Jätte tacksam för svar! Gillar din blogg föresten :)

Svar: Hej! Första gången jag använda sminket blev jag lite besviken över täckningen, men efter ett par användningar så får man lixom grepp om det. Det täcker jättebra, men oftast måste man ge det ett par minuter för att se resultatet. Mitt smink har faktiskt tagit slut precis nu, så jag vet inte exakt hur länge jag haft det, men ett par månader? :) Om du köper det från beautybay.com så är det Absolut prisvärt!
Matillda

2012-08-22 @ 13:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0