THOSE MOMENTS

Vilken dag! Är helt slutkörd :) Vi lämnade lgh vid tio imorse och åkte då till Rusta för köp av färg och lite annat smått och gott som man alltid hittar där ;) Sen var vi ute i stugan och målade osv fram till kl 5! Dock insåg jag inte, förns jag vräkt på typ 5 lager färg på lådorna och köksskåpen, att färgen var helt fel. Inte kulörmässigt, men trodde inte att det skulle se så lustigt ut med matt väggfärg på köksinredning ;P Det är svårt att förklara men färgen ska givetvis vara i alla fall halvblank så att man kan torka av ytorna ordentligt osv. Men men, det är i alla fall vitt nu och jag får väl se om man kanske kan köpa en lackfärg eller nått och svepa ett par drag med den överst så småningom. Jag orkade bara måla två skåpsluckor och lådorna så de övriga skåpen tänker jag plocka bort luckorna på och använda mig av ett sött tyg framför eller bara ha öppna hyllor då skåpen är vita inuti. 

"Vardagsrummet" kommer få ha kvar de tapeterna som fanns där sedan tidigare. Det blir för jobbigt att måla det rummet också och då det inte ser katastrofalt ut så får det vänta tills nästa år :) Före/efterbilder kommer publiceras när allt är klart. Före-bilderna är dock inte så bra insåg jag förut. Har lyckats fotat typ halva rummen och man ser inte ens att taken var mörkbruna :P men men, ni kommer nog se en viss skillnad i alla fall. Shit vad mycket text det blev, sorry för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0